Regulamin sklepu internetowego RetroArte

I. Postanowienia ogólne

  1. Sklep Internetowy dostępny pod adresem internetowym www.retroarte.pl, (w dalszej części regulaminu zwany jako Sklep lub Sprzedawca), prowadzony jest przez Retroarte Frączyk Smoręda spółka jawna, z siedzibą 02-512 Warszawa, ul. Puławska 28/3, KRS Nr 0001029218, NIP5214013557, adres poczty elektronicznej: retroarte.biuro@gmail.com;
  2. Sklep internetowy prowadzi sprzedaż detaliczną za pośrednictwem Internetu na podstawie niniejszego Regulaminu (dalej : Regulamin);
  3. Regulamin określa zasady dokonywania zakupów w Sklepie i skierowany jest do wszystkich Klientów Sklepu, w szczególności Regulamin określa tryb i zasady zawierania umów sprzedaży na odległość za pośrednictwem Sklepu, warunki świadczenia usług drogą elektroniczną jak również tryb postępowania reklamacyjnego oraz tryb odstąpienia od umowy;
  4. Definicje :
    a) Klient/Kupujący to osoba fizyczna posiadająca zdolność do czynności prawnych, osoba prawna, oraz jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną – nabywająca produkty za pośrednictwem Sklepu Internetowego RetroArte, pod adresem internetowym www.retroarte.pl;
    b) Towar – Produkty nowe lub używane, wolne od wad fizycznych i prawnych. Wyjątek stanowią Produkty z wyraźnie zaznaczoną w opisie wadą fizyczną;
    c) Produkt –Towar lub Usługa oferowana przez Sprzedawcę w Sklepie, przeznaczona do sprzedaży za określoną cenę;
    d) Cena – cena jest ceną brutto (zawiera podatek VAT), nie zawiera informacji odnośnie kosztów dostawy czy innych kosztów, które Klient zobowiązany będzie ponieść, a o których to kosztach będzie poinformowany przed złożeniem zamówienia;
    e) Ceną obniżoną jest cena obowiązująca na skutek obniżenia ceny Produktu;
    f) Dowód zapłaty – faktura lub paragon wystawione zgodnie z Ustawą o podatku od towarów i usług oraz innymi przepisami obowiązującego prawa, przesyłane Klientowi;
    g) Koszyk – element Sklepu w którym Klient może ustalać, modyfikować dane dotyczące zamówienia a także przy pomocy którego może dokonać zakupu w sklepie;
    h) Zamówienie – złożona przez Kupującego za pośrednictwem Sklepu internetowego RetroArte oferta zawarcia umowy sprzedaży;
    i) Konsument – osoba fizyczna, nabywająca produkty w celu niezwiązanym bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową lub Przedsiębiorca o uprawnieniach konsumenta;
    j) Dostawca – podmiot zewnętrzny, z którym współpracuje Sprzedawca, a którego zadaniem jest zrealizowanie dostawy lub innych usług (szczegółowe informacje dot. dostawców i form dostawy określono na stronie Sklepu);
  5. Regulamin jest integralną częścią umowy sprzedaży zawieranej z Klientem;
  6. Usługi jubilerskie zlecane przez Sklep, takie jak zmiana rozmiaru pierścionka, złocenie, rodowanie są dodatkowo płatne, a cena jest ustalana w zależności od zakresu zleconych prac. W przypadku zlecenia dodatkowych usług jubilerskich, prosimy o kontakt ze Sklepem przed zakupem, celem ustalenia możliwości wykonania zleconych prac oraz ich wyceny;
  7. W celu zawarcia Umowy ze Sprzedawcą, Klient może skorzystać z prawa do negocjacji warunków Umowy lub zawrzeć ze Sprzedawcą Umowę na podstawie niniejszego Regulaminu;
  8. Regulamin oraz Oferta nie wyłączają ani nie ograniczają wynikających z bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa uprawnień Klienta. W przypadku niezgodności postanowień niniejszego Regulaminu z powyższymi przepisami, pierwszeństwo mają te przepisy;
  9. Wszystkie produkty w Sklepie są wolne od wad prawnych i zostały legalnie wprowadzone na rynek polski.

II. Zamówienia

  1. Rejestracja w Sklepie jest dobrowolna i bezpłatna;
  2. W celu dokonania rejestracji w Sklepie Użytkownik powinien wypełnić formularz rejestracji znajdujący się na stronie internetowej Sklepu, podając w nim swoje prawdziwe dane;
  3. Sklep umożliwia dokonywanie zakupów 24 h/dobę;
  4. Sprzedawca informuje, iż publiczny charakter sieci Internet i korzystanie z usług świadczonych drogą elektroniczną wiązać może się z ryzykiem pozyskania i modyfikowania danych Klientów przez osoby nieuprawnione, dlatego Klienci powinni stosować odpowiednie środki techniczne, które zminimalizują wskazane wyżej zagrożenia. Sprzedawca również dołoży wszelkich starań, aby zapewnić bezpieczeństwo użytkowników Sklepu;
  5. Informacje o produktach prezentowane na stronach internetowych Sklepu nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego; stanowią zaproszenie do zawarcia umowy sprzedaży;
  6. Kamienie szlachetne będące składnikiem Produktu są naturalną odmianą skał i minerałów, lub stanowią produkt naturalny wytworzony przez organizmy żywe, stąd z uwagi na ich indywidualność może okazać się obiektywnie niemożliwym aby były identyczne, miały idealne kształty, proporcje, mogą też posiadać różną intensywność wybarwienia, co nie jest uważane za wadę;
  7. Prezentowane na stronach Sklepu zdjęcia i inne formy wizualizacji oraz prezentacji biżuterii mogą nie oddawać jej rzeczywistej wielkości. Sprzedawca dołożył wszelkich starań, aby prezentacja zawierała zdjęcia i opisy pozwalające ocenić rzeczywistą wielkość Produktów. W przypadku dodatkowych pytań lub wątpliwości, prosimy Kupującego o kontakt ze Sklepem;
  8. Złożenie zamówienia stanowi ofertę w rozumieniu Kodeksu cywilnego, złożoną Sprzedawcy przez Kupującego;
  9. Kupujący ma możliwość złożenia zamówienia za pośrednictwem Sklepu, bez uprzedniej rejestracji albo po utworzeniu Konta. Składając zamówienie Klient każdorazowo akceptuje warunki Regulaminu;
  10. Warunkiem realizacji zamówienia jest podanie przez Klienta danych pozwalających na weryfikację Klienta i odbiorcy towaru. Sklep zastrzega sobie możliwość kontaktu z klientem w celu weryfikacji nieprawdziwych lub niepełnych danych podanych przez Klienta, w zakresie niezbędnym do realizacji zamówienia;
  11. Aby sfinalizować zamówienie, należy dodać do „koszyka” wybrane przez siebie Produkty, określić rodzaj wysyłki i formę płatności, a następnie wybrać opcję „kupuję i płacę” oraz postępować zgodnie z podanymi wskazówkami. Kupujący może złożyć zamówienie po zalogowaniu się na swoje konto lub w przypadku braku konta podając w formularzu dane niezbędne do realizacji Umowy;
  12. Klient może wybrać dowolną ilość dostępnych produktów do Zamówienia, a po przejściu do koszyka otrzyma podsumowanie dotyczące ceny wybranych Produktów oraz kosztów ich dostawy;
  13. Warunkiem dokonania zamówienia przez Klienta, jest akceptacja przedstawionych przez Sprzedawcę warunków współpracy w ramach zamówienia, w tym Regulaminu;
  14. Sklep potwierdza przyjęcie zamówienia do realizacji poprzez wysłanie na podany podczas składania zamówienia adres e-mail, wiadomości potwierdzającej zamówienie. Sklep nie ponosi odpowiedzialności za podanie błędnego adresu przez Kupującego;
  15. Potwierdzenie przyjęcia zamówienia do realizacji jest oświadczeniem Sprzedawcy o przyjęciu oferty, z chwilą jej otrzymania przez Klienta, zostaje zawarta Umowa sprzedaży;
  16. Informacje widoczne na stronie internetowej Sklepu w momencie złożenia zamówienia, dotyczące zamawianego Produktu ( takie jak : cena, opis produktu, jego cech, elementów wchodzących w skład zestawu, terminów i sposobu dostawy) są wiążące dla Stron;
  17. Cena może zawierać w sobie indywidualnie naliczoną zniżkę lub rabat, przydzielony Klientowi;
  18. Klient dokonujący zakupu jako przedsiębiorca, zobowiązany jest do podania numeru NIP w chwili składaniu Zamówienia, w przeciwnym razie przyjmuje się, że zakup został dokonany przez Konsumenta;
  19. W celu wystawienia faktury (większość Towarów Sklepu to produkty używane objęte procedurą VAT marża), Przedsiębiorca zobowiązany jest do poinformowania Sklepu o tym fakcie wraz z podaniem nazwy firmy i numeru NIP oraz danych adresowych podczas składania zamówienia;
  20. Zamówiony Towar dostarczony zostanie na adres wskazany przez Kupującego. Klient może również wybrać inny adres dostawy wskazując go przy składaniu zamówienia;
  21. Dniem wykonania Umowy zawartej za pośrednictwem Sklepu, jest dzień odbioru przesyłki przez Kupującego.
  22.  

III. Płatności

  1. Sprzedawca korzysta z usług systemu transakcyjnego Przelewy24 do oferowania płatności on-line (regulamin oraz wszelkie informacje dostępne na stronie www.przelewy24.pl);
  2. Płatności w Sklepie można dokonać za pomocą przelewu tradycyjnego, przelewu elektronicznego, kartą płatniczą lub kredytową, za pobraniem lub w inny sposób oferowany przez dostawcę usług płatniczych z którym współpracuje Sklep;
  3. Kupujący ma możliwość dokonania wyboru sposobu zapłaty za zamówiony Towar. Sprzedawca, wychodząc na przeciw potrzebom Kupującego, może prowadzić z nim indywidualne uzgodnienia dotyczące sposobu zapłaty;
  4. Ceny przesyłek określone są w podsumowaniu zamówienia. Kupujący dokonuje zakupu towaru oraz zamówienia usługi dostawy (jeśli taka występuje), według cen oraz wysokości kosztów dostawy aktualnych w chwili złożenia zamówienia;
  5. W przypadku wyboru formy płatności przelewem lub poprzez bramkę Przelewy24, termin realizacji zamówienia będzie liczony od momentu, w którym środki za zamówienie Klienta zostaną zaksięgowane na rachunku bankowym Sklepu;
  6. Warunkiem wydania towaru jest zapłata za towar i przesyłkę, chyba że Klient uzgodni ze Sklepem wysyłkę za pobraniem;
  7. W przypadku wyboru płatności przelewem, Klient obowiązany jest do dokonania płatności w terminie 3 dni kalendarzowych od dnia zawarcia Umowy Sprzedaży. Po przekroczeniu terminu sklep automatycznie anuluje zakup.
  8.  

IV. Wysyłka

  1. Dostawa następuje na adres wskazany przez Kupującego w zamówieniu;
  2. Realizacja zamówienia złożonego w dni powszednie oraz w soboty, niedziele i święta rozpoczyna się kolejnego dnia roboczego;
  3. Termin realizacji zamówienia, w tym dostawy Produktów, jest uzależniony od wskazanego przez Sprzedawcę terminu przygotowania zamówienia, a następnie od terminu dostawy przewidzianego dla wybranego przez Klienta sposobu dostawy;
  4. Do każdego zamówienia wystawiany jest paragon w formie tradycyjnej lub elektronicznej lub na życzenie Klienta faktura. Paragon lub faktura jest dostarczana drogą elektroniczną na podany przez Klienta adres poczty elektronicznej lub w formie tradycyjnej wraz z dostawą towaru. Akceptacja Regulaminu stanowi jednocześnie zgodę na przesyłanie paragonów i faktur w formie elektronicznej;
  5. Zamówiony Towar dostarczany jest za pomocą firmy kurierskiej, Pocztę Polską lub do paczkomatu, klient dokonuje wyboru formy dostawy przy składaniu zamówienia. Istnieje możliwość dostawy bezpośredniej przez Sklep, na warunkach indywidualnie ustalonych;
  6. Termin dostawy Produktu do Klienta wynosi do 14 dni roboczych, chyba że w trakcie składania Zamówienia ustalono inny termin. Termin dostawy obejmuje przygotowanie i wysyłkę Towaru. W przypadku dostaw międzynarodowych podany termin może ulec zmianie;
  7. Koszty wysyłki na terenie Polski pokrywa Sklep. Koszty wysyłki za granicę widoczne są w koszyku po dodaniu produktu lub produktów oraz uzupełnieniu zagranicznego adresu do wysyłki zamówienia. Koszty wysyłki za granicę pokrywa Kupujący;
  8. W przypadku niedostępności Produktów objętych Zamówieniem w Sklepie lub braku możliwości realizacji Zamówienia z innych przyczyn (np. uszkodzenie Towaru), Sklep niezwłocznie zawiadomi o tym fakcie Klienta najpóźniej w terminie 7 (siedmiu) dni, licząc od daty złożenia zamówienia. W takiej sytuacji Klient ma prawo do odstąpienia od umowy i zwrotu zapłaconej ceny zakupu lub wymiany Towaru na inny wybrany produkt dostępny w Sklepie, za ewentualną dopłatą gdy jego cena będzie wyższa. W razie niepodjęcia żadnej decyzji w ciągu 7 (siedmiu) dni od powiadomienia, Zamówienie zostanie anulowane i kwota zapłacona przez Klienta zostanie zwrócona zgodnie z wybraną przy zakupie formą płatności;
  9. Sprzedawca, mając na uwadze komfort Klienta, jak również bezpieczeństwo przy realizacji zamówienia, zapewnia, że wszelkie niedogodności na jakimkolwiek etapie zamówienia – gdyby się takowe pojawiły – będą konsultowane z Klientem i realizowane za porozumieniem stron. Sprzedawca dołoży wszelkich starań, aby Klient był usatysfakcjonowany.

V. Zwroty i reklamacje

  1. Niniejszy rozdział określa zasady odpowiedzialności za zgodność świadczenia z Umową zobowiązującą do przeniesienie własności Towaru na Konsumenta oraz Przedsiębiorcę na prawach konsumenta;
  2. Do umów sprzedaży, umów dostawy oraz umów o dzieło dotyczących towarów, nie stosuje się przepisów działu XI księgi trzeciej II tytułu ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny, tylko ustawę o prawach konsumenta z dnia 30.05.2014 r. Szczegółowe informacje dot. ww. zasad znajdują się w ustawie o prawach konsumenta, a niniejszy Regulamin nie ma na celu ich ograniczenia lub zmiany, a w przypadkach wątpliwych pierwszeństwo mają przepisy ww. ustawy.
  3. Jeżeli Towar jest niezgodny z umową, Konsument może żądać jego naprawy lub wymiany lub w przypadkach określonych w ustawie o prawach konsumenta – również obniżenia ceny lub odstąpienia od umowy.
  4. W przypadku niezgodności towaru z umową, Konsument powinien niezwłocznie poinformować Sklep o wykrytej niezgodności. Konsument może przesłać zdjęcia towaru wraz z opisem niezgodności na adres mailowy retroarte.biuro@gmail.com lub odesłać do Sklepu reklamowany towar wraz z opisem niezgodności. Koszty wysyłki pokrywa Konsument. Adres do zwrotu towaru: RetroArte Fraczyk, Smoręda sp. j., ul. Puławska 28/3, 02-512 Warszawa.
  5. Sklep ustosunkowuje się do reklamacji Konsumenta w terminie 14 dni od momentu zwrotu towaru wraz z opisem niezgodności.
  6. Gdy realizacja uzasadnionej reklamacji wiąże się z wysłaniem nowego towaru bądź usunięcia niezgodności, koszty dostaw ponosi Sklep. W przypadku uznania zasadności reklamacji, Sklep zwraca Konsumentowi poniesione koszty wysyłki towaru w standardowej wysokości.
  7. Sprzedawca może dokonać wymiany, gdy Konsument żąda naprawy, lub Sprzedawca może dokonać naprawy, gdy Konsument żąda wymiany, jeżeli doprowadzenie do zgodności towaru z umową w sposób wybrany przez Konsumenta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy. Jeżeli zarówno naprawa, jak i wymiana są niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów, Sprzedawca może odmówić doprowadzenia towaru do zgodności z umową. Konsument udostępnia Sprzedawcy Towar podlegający naprawie lub wymianie.
  8. Konsument nie może odstąpić od umowy, jeżeli brak zgodności towaru z umową jest nieistotny.
  9. W razie odstąpienia od umowy na podstawie niniejszego działu, Konsument niezwłocznie zwraca towar przedsiębiorcy na jego koszt. Sprzedawca zwraca Konsumentowi cenę niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania towaru lub dowodu jego odesłania.
  10. Sprzedawca dokonuje zwrotu ceny przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla Sprzedawcy z żadnymi kosztami.
  11. Wzór formularza reklamacyjnego stanowi załącznik nr 1 do Regulaminu.

VI. Odstąpienie od umowy

  1. Niniejszy rozdział określa zasady odstąpienia od umowy przez Konsumenta oraz Przedsiębiorcy na prawach konsumenta;
  2. Konsument, który zawarł umowę na odległość, może od niej odstąpić bez podania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztów określonych w art. 33,34 oraz 35 Ustawy o prawach konsumenta, składając stosowne oświadczenie za pomocą formularza dostępnego pod adresem: www.retroarte.pl (formularz z oświadczeniem stanowi załącznik nr 2 do niniejszego Regulaminu), w terminie 14 dni od dnia doręczenia mu przedmiotu umowy. Do zachowania tego terminu wystarczy wysłanie podpisanego oświadczenia na adres Sprzedawcy przed jego upływem oraz dokonanie zwrotu towaru w terminie nie dłuższym niż 14 dni;
  3. W razie odstąpienia od Umowy, Umowa jest uważana za niezawartą;
  4. Konsument lub Przedsiębiorca o uprawnieniach konsumenta ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości produktu, lub produktów będących przedmiotem Umowy, następujące po korzystaniu z produktu lub produktów w sposób wykraczający poza zwykły zarząd produktem, w celu stwierdzenia cech, funkcjonalności oraz charakteru produktu;
  5. Sprzedawca niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy przez Konsumenta, zwróci Konsumentowi wszystkie dokonane płatności, w tym koszt dostarczenia produktu z zastrzeżeniem, że:
    a) Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument, chyba że wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami albo sprzedaż nastąpiła metodą „za pobraniem”- wówczas zwrot nastąpi na konto Konsumenta wskazane przez niego;
    b) w przypadku wybrania przez Konsumenta sposobu dostarczenia produktu innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu poniesionych przez niego dodatkowych kosztów;
    c) Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości produktu będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonalności, o czym mowa w pkt. 4 powyżej;
    d) W przypadku odstąpienia od umowy sprzedaży zamówienia zagranicznego skutkującym zwrotem przesyłki z zagranicy, przy jednoczesnym zwrocie zamówienia do Sprzedawcy wysłanym na własną rękę, z pominięciem zasad zwrotu ustalonych ze Sklepem, koszty przesyłki ponosi Konsument;
    e) W przypadku, gdy umowa sprzedaży została zawarta na odległość na terenie UE, a Konsument odstępuje od niniejszej umowy sprzedaży i zwraca zamówienie do Sprzedawcy przebywając poza terenem UE, koszty przesyłki oraz wszelkie zobowiązania pieniężne powstałe z tytułu dokonywanego zwrotu towaru do Sprzedawcy (m. in. koszty związane z odprawą celną przesyłki) ponosi Konsument.
  6. Prawo odstąpienia nie przysługuje Konsumentowi w przypadkach umów: – w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
    – w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Klienta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
    – o świadczeniu usług, jeżeli Sklep wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą Klienta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sklep utraci prawo odstąpienia od umowy (np. grawery, przeróbki biżuterii zgodnie z życzeniem klienta);
    – w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;

VII. Świadczenie usług drogą elektroniczną

  1. Usługodawca świadczy za pośrednictwem Sklepu Internetowego dostępnego pod adresem www.retroarte.pl następujące Usługi Elektroniczne:
    a) założenie i prowadzenie Konta w Sklepie internetowym;
    b) umożliwienie złożenia zamówienia poprzez odpowiedni Formularz;
    c) przesyłanie wiadomości e-mail, w których Sklep potwierdza otrzymanie zamówienia, przebieg realizacji zamówienia,
    d) newsletter.
  2. W celu korzystania ze Sklepu Internetowego, w tym przeglądania asortymentu i składania zamówień na produkty, niezbędne jest:
    a) komputer, laptop, smartfon lub inne urządzenie multimedialne z dostępem do Internetu i przeglądarką internetową typu Internet Explorer, Google Chrome, Mozilla Firefox, Opera, Safari;
    b) aktywne konto poczty elektronicznej (e-mail);
    c) aktywny numer telefonu;
    d) włączona obsługa skryptów Java;
    e) akceptacja wykorzystywania plików cookies (wymagane w celu złożenia zamówienia).
  3. Klient jest zobowiązany do korzystania ze Sklepu Internetowego RetroArte w sposób zgodny z prawem i dobrymi obyczajami mając na uwadze poszanowanie dóbr osobistych i praw własności intelektualnej osób trzecich. Klientów obowiązuje zakaz dostarczania treści o charakterze bezprawnym. Zabronione jest korzystanie z Usług elektronicznych w sposób bezprawnie zakłócający funkcjonowanie Sklepu Internetowego poprzez użycie określonego oprogramowania lub urządzeń oraz rozsyłanie, lub umieszczanie w Sklepie Internetowym nieprawdziwych lub niezgodnym z prawem lub dobrymi obyczajami informacji;

VIII. Ochrona prywatności

  1. Dane osobowe takie jak imię i nazwisko konsumenta, jego adres i numer telefonu, a także wszelkie dane, które mogłyby pozwolić osobom trzecim na zidentyfikowanie konsumenta bez większego trudu i nakładu środków, będą chronione przez sklep zgodnie z przepisami ustawy o ochronie danych osobowych (dotyczy to także danych osób prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą);
  2. Zasady gromadzenia oraz wykorzystywania danych użytkowników Sklepu, które są gromadzone bezpośrednio od nich lub za pośrednictwem plików cookies oraz podobnych technologii określa Polityka prywatności Sklepu, zamieszczona na stronie internetowej www.retroarte.pl.

IX. Prawa Autorskie

  1. Wszelkie materiały udostępniane przez Sprzedawcę, w tym teksty, zdjęcia, grafiki, multimedia oraz znaki towarowe są utworem w rozumieniu ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych, podlegającym ochronie prawnej.
  2. Prawami autorskimi do ww. materiałów dysponuje Sprzedawca bądź inny podmiot, od którego Sprzedawca uzyskał odpowiednią licencję. Materiały mogą być też wykorzystywane przez Sprzedawcę w oparciu o inną podstawę prawną.
  3. Klient ma prawo do korzystania z materiałów na następujących polach eksploatacji:
    a) w zakresie zapisu utworu oraz wydruku – zapis techniką cyfrową na Koncie Użytkownika lub w inny sposób dozwolony przez Sprzedawcę; wydruk może być dokonany na własne potrzeby korzystania z materiałów;
    b) modyfikacji utworu na własne potrzeby w zakresie wynikającym ze wskazówek, instrukcji, komentarzy.

X. Postanowienia końcowe

  1. W czasie trwania siły wyższej, Strony umowy zwolnione będą od odpowiedzialności za jej niewykonanie lub nienależyte wykonanie, jeżeli tylko okoliczności zaistnienia siły wyższej będą stanowiły przeszkodę w wykonaniu umowy;
  2. W sytuacji, gdy Klient jest spoza kraju Sprzedawcy, poinformuje on o tym Sprzedawcę, wskazując informację o swoim miejscu zamieszkania/siedzibie, żeby możliwe było rozliczenie podatku zgodnie z obowiązującymi go przepisami;
  3. Regulamin może zostać zmieniony. Zmiany Regulaminu zostaną opublikowane na stronie Sklepu oraz wysłane na adresy mailowe Klientów posiadających konto w Sklepie;
  4. Sklep uznaje, iż Klient posiadający konto na stronach internetowych Sklepu zaakceptował zmiany regulaminu, jeśli nie wypowiedział umowy w terminie 14 dni od daty poinformowania przez Sklep o dokonanej zmianie;
  5. Wszelkie ewentualne spory, strony będą starały się załatwić polubownie, w przypadku braku możliwości polubownego rozwiązania sporu, właściwym będzie sąd powszechny właściwy dla miejsca siedziby Sprzedawcy;
  6. W sprawach nieuregulowanych, prawem właściwym jest prawo polskie;
  7. Regulamin obowiązuje od 07.04.2025 r.

Załączniki:
1.  formularz reklamacyjny
2. formularz odstąpienia od umowy